perso Hoe gebruik ik de chat?

Een "chat"-functie is verkrijgbaar op de dashboard van de spelen. Daardoor kunnen alle aanwezige personen* live samen op de dashboard communiceren. De uitgewisselde berichten worden niet naar de spelers gestuurd. Ze worden ook niet opgeslaan, alles gebeurt live.

* die voldoen aan de eerste vereisten (zie hieronder)

Eerste vereisten

Om de chat te mogen gebruiken, is het nodig om eerst een pseudoniem te kiezen. Dat gebeurt via de link die zich boven recht bevindt, zoals hieronder afgebeeld.

Lezen en versturen

Eens dat je aan de eerste vereisen voldoet, komt er vanonder op het scherm een chat kader tevoorschijn:

Het is mogelijk om te klikken in de grijze zone om te chat te tonen/verbergen. Het is ook mogelijk om op het kruisje te klikken om het kader volledig te sluiten (niet definitief, enkel tot het velgende bezoek op de dashboard). Het vraagteken naast het kruisje brengt je terug naar deze hulp pagina.


Als het kader open is, is het mogelijk om de gekregen berichten te lezen en om op een zeer eenvoudige manier berichten te sturen.

Melding nieuw bericht

Als je een nieuw bericht krijgt van een andere persoon wordt de grijze zone oranje om je aandacht aan te trekken.

De titel van de pagina of van het tabblad zal ook snel veranderen voor aandacht.

Door een simpele klik ergens in de chat zone wordt het kader weer grijs en de titel weer vast.

Lijst van de gebruikers

Boven de berichten bevindt zich nu de lijst met de gebruikers die momenteel online zijn, zoals hieronder afgebeeld:

Het logo van Gemotions is aanwezig bij de medewerkers van Gemotions zodat ze gemakkelijk herkenbaar zijn.

In geval van een probleem

In geval van probleem om je aan te melden voor de chat (of als je tijdens gebruik afgemeld wordt), komt een rode of oranje zone tevoorchijn onder de chat zone, met een korte informatie die een probleem meldt.

Eerst en vooral raden we je aan om de pagina van de dashboard up te daten (shortcut op een gewoon toetsenbord: F5) om opnieuw te proberen. Als het probleem nog steeds niet opgelost is, kan je ons nog altijd contacteren, en we helpen je graag verder.